Wycieczka do Kazimierza Dolnego

W dniu 21 października br. uczniowie klasy VIII wraz z wychowawczynią p. J. Dudzińską uczestniczyli w wycieczce do Kazimierza Dolnego, która była nagrodą za przygotowanie się i udział w konkursie Teatrów Profilaktycznych „Stop dopalaczom!”. Wyjechaliśmy w towarzystwie grup uczniowskich wraz z opiekunami z innych szkół w naszej gminie. Wyjazd był sponsorowany przez organizatorów konkursu – za co serdecznie dziękujemy.
         Kiedy przyjechaliśmy już do Kazimierza Dolnego w woj. lubelskim – czekała na nas słoneczna pogoda i pani przewodnik, która oprowadzała nas po tym pięknym i urokliwym mieście. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Bulwarów Nadwiślańskich, skąd roztaczał się wspaniały widok z jednej strony na leniwie płynącą Wisłę, a drugiej – na ruiny zamku i odbudowanej w części wieży strażniczej. Na trasie zwiedzania obejrzeliśmy wiele niezwykłych zabytków, m.in.: kościół Farny pw. św. Jana Chrzciciela i św. Bartłomieja Apostoła, klasztor OO. Reformatów i Sanktuarium p.w. Zwiastowania Najświętszej Marii Panny, synagogę, Starą Łaźnię, przepiękne kamienice i oczywiście Rynek Kazimierski, gdzie znajdowały się piękne, zabytkowe kamieniczki, charakterystyczna studnia oraz pomnik – figura psa, który jak głosi legenda przyniesie szczęście, jeśli zostanie pogłaskany. Oczywiście nikt nie mógł przejść obojętnie obok takiej szansy 🙂  Niemałym wyzwaniem okazała się wspinaczka na Górę Trzech Krzyży, skąd roztaczał się niesamowity widok na miasto i całą okolicę. Kolejną atrakcją naszej wycieczki okazała się przejażdżka turystycznymi meleksami do lessowego wąwozu – Korzeniowy Dół w Kazimierskim Parku Krajobrazowym, który przeniósł nas w baśniowy świat. Po takim intensywnym zwiedzaniu zjedliśmy pyszny obiad, a przed wyjazdem uczestnicy wycieczki wyruszyli, aby zakupić pamiątki, w tym drożdżowe kazimierskie koguty.
        Niestety nadeszła powrotu, zmęczeni, ale w dobrych humorach wróciliśmy do szkoły.